‘Goccia Mosaico’ ile 4 Kıtaya İhracat

Samsun'da faaliyet gösteren Star Cam Mozaik tarafından, “Goccia Mosaico” markasıyla üretilen iç cephe ve dekorasyon cam mozaik, Afrika’dan Amerika’ya, Asya’dan Avrupa’ya dört kıtaya ihracat ediliyor. Toplam 6 bin metrekare kapalı alanda 150 kişilik uzman kadrosuyla beraber büyümesini emin adımlarla sürdüren firma, yaptığı yenilikçi modellerle de, Türkiye’nin öncü firmalarından biri olarak Samsun’un gururu oldu.

‘Goccia Mosaico’ ile 4 Kıtaya İhracat

 

Samsun Organize Sanayi Bölgesi’nde Goccia Mosacia markasıyla iç cephe ve dekorasyon cam mozaik üretimi yapan Star Cam Mozaik, bugün Türkiye’de özel bir yere sahip ve sektörünün en büyük cam mozaik ihracatçılarından biri durumunda. 2003 yılında faaliyete geçen ve bünyesinde yüzde 60’ı kadın olmak üzere alanında deneyimli 150 kişi çalıştıran firma, bugün ürettiği ürünleri Türkiye’de 460 noktaya direkt satış yaparken, Japonya’dan Amerika’ya, Angola’dan Rusya’ya, Kanada’dan Hindistan’a dünyanın 30 ülkesine de ihracat gerçekleştiriyor. Ar-Ge çalışmalarıyla birlikte ürün yelpazesini her gün artıran Star Cam, sektöre kattığı yeniliklerle de Türkiye’de özel bir yere sahip.

SEKTÖRÜN ÖNCÜ FİRMASI

Star Cam Mozaik firmasının genç girişimci Genel Müdürü Cem Güngörsün, dergimizin bu ayki konuğu olarak, üretim faaliyetleri ve hedefleri hakkında bilgi verdi. Türkiye’nin öncü firmalarından biri olduklarını ifade eden Cem Güngörsün, “Bizim işimiz mozaik. Ürün yelpazemiz çok geniş. Ürün çeşidine göre birçok sektöre göre çok avantajlıyız. Mozaikte farklı renk değişimiyle her zaman yeni bir model ve ürün çeşidi yaratabiliyoruz. Şunu gururla söyleyebilirim ki; mozaiğin birçok alanda kullanılabilir hale getirilmesine biz öncülük yaptık. Firmamız sayesinde bugün mozaik mutfaktan banyona birçok yerde kullanılabiliyor. El emeği bir işimiz var. Onun için de çalışanlarımızın yüzde 60’ını kadınlar oluşturuyor. Çünkü onların elleri daha yatkın oluyor. Kısacası, mozaiği adeta bir oya gibi işleyerek, müşterilerimize sunuyoruz” dedi.

Şık çözüm Teknolojiyi yakından takip ettiklerini belirten Güngörsün, “Üretim bandına teknolojik gelişmelerle paralel sürekli yatırım yapıyoruz. Goccia Mosaico adıyla tescillediğimiz ürünümüz hastane, havaalanı, metro istasyonları ve hijyen gerektiren tüm ortamlarda kullanılabildiği gibi, ıslak zemin malzemesi gerektiren banyo, mutfak, koridor, teras balkon, bahçeler ve özellikle havuz, yüzme havuzları, SPA ve hamamlarda şık çözümler üretiyor. Ürünlerimizin bir başka önemli özelliği ise, kimyasal sıvılara, buhara karşı da dayanıklı olması. Ürünlerimizde ayrıca, çizilme gibi bir deformasyon söz konusu değil. Ayrıca, ürünlerimizin temizlenmesi çok kolay olduğu gibi, sıcağa ve soğuğa da dayanıklı. Aynı zamanda, imalatlarımız mevsimsel etkenlere tepki olarak esneme yapmamasıyla da dikkat çekiyor” diye konuştu.

460 NOKTAYA GİREK SATIŞ

Dört kıtaya ihracat Türkiye’de 460 noktaya direkt satış ağlarının olduğunun altını çizen Güngörsün, “Ancak, başta Çin’den olmak üzere değişik ülkelerden bilinçsizce yapılan ithalat sektörümüzü olumsuz yönde etkiliyor. Ülkemizde bu konuda bilinçli ithalat maalesef yok. Biz de firma olarak son yıllarda Eximbank’ın desteklerini kullanarak ihracata ağırlık verdik. Şu anda üretimimizin yüzde 70’ini ihracat yapıyoruz. Bugün, Goccia Mosaico markalı ürünlerimizi Rusya’dan Amerika’ya, Hindistan’dan Yunanistan’a Angola’dan Kanada’ya kadar 30 ülkeye ihraç ediyoruz. Aynı zamanda, Amerika ve Polonya’da depolarımız mevcut. Bu rakamı daha da artırmak adına çalışmalarımız sürüyor. Bu konuda, yurtdışında müşterimizi tespit ederek uzman kadromuz birebir onlarla görüşme yapıyor. Ulusal ve uluslararası pazarda fark yaratıyor Firmalarının bir başka üzerinde durduğu konunun ise markalaşma olduğunun altını çizen Cem Güngörsün, ürün yelpazesinin artırılmasına yönelik de ciddi anlamda Ar-Ge çalışmaları yürüttüklerini söyledi. Sektörde yarattıkları yeni tasarımlarla hem ulusal hem de uluslararası arenada fark yarattıklarını ifade etti.

Bir başka dikkat ettikleri konunun da satış sonrasına yönelik destek hizmetleri olduğuna vurgu yapan Güngörsün, “Firma olarak ülkemizde dünyanın dört bir yanında seçkin mimar, iç mimar, müteahhit, uygulama dekorasyon firmaları ve ustalarıyla çalışıyoruz. Firma olarak en dikkat ettiğimiz konulardan biri de müşteri taleplerine, satış ve satış sonrası müşteri hizmetlerine önem ve özen göstermemiz. Satış öncesi olsun, satış sonrası olsun müşterimizin talepleri anında değerlendirilir ve gereken yapılır. Markamızı yaratırken çok emek harcadık. Markamızı korumak için de emek harcamak zorundayız. İşimizi en iyi şekilde yapmanın gayretindeyiz. Yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz. İnşallah Goccia Mosaico’nun adını dünyanın daha çok ülkesinde duyuracağız” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Ekonomi Ajansı / SAMSUN

Goccia Mosacia Star Cam Mozaik Ekonomi Ajansı samsun
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Türk İş Adamlarına Yeni Fırsat
Türk İş Adamlarına Yeni Fırsat
KOBİ'lere 28,5 Milyon Euro
KOBİ'lere 28,5 Milyon Euro