Abacılıktan Modanın Merkezine İhracat

Dededen toruna uzanan bir başarı öyküsüne imza atan Ünal Konfeksiyon, bugün ihracatının yüzde 80’ini modanın kalbi Fransa’ya gerçekleştiriyor. Fransa’da Del Papo Couture markasıyla piyasadaki yerini alan sektörün Karadeniz’deki lideri firma, ülkeye yılda 20 bin takım elbise gönderiyor.

Abacılıktan Modanın Merkezine İhracat

 

Samsun’un Çarşamba ilçesinde, 1900’lü yılların başında dede Yaşar Çakır’ın başlattığı abacılığı, torunları Suat ve İzzet Çakır büyük bir fabrikaya dönüştürerek erkek dış giyim sektöründe marka haline getirdi.

ABACILIKTAN, SEKTÖRÜN ZİRVESİNE

Abacılığa, yani bugün ki adıyla pantolon tamirciliğiyle Ünal Konfeksiyon’un ilk fidanını diken dede Yaşar Çakır, oğlu Ünal Çakır’ı da yanında yetiştirdi. Babasının yanında usta olan Çakır, daha sonra elbise imalatı yaparak Samsun ve çevre ilçelerde sattı. 1971 yılında da Ünal Giyim’i kurarak takım elbisesi imalatına geçti.  Takım elbise ve pantolonları toptan da satışa sunarak, sektördeki marka haline geldi. Mesleği babadan devralan Suat ve İzzet Çakır kardeşler, ürünleri Türkiye’nin tüm noktalarına taşıdı.  

MODANIN KALBİNE İHRACAT YAPIYOR

Zamanla kabına sığmayan Ünal Konfeksiyon, 1997 yılında Tekkeköy ilçesindeki fabrikaya taşındı. Ünal Konfeksiyon, bugün son teknoloji ile tasarımcı ekibinin ortaya çıkartarak ürettiği takım elbiseleri, pantolonları ve paltoları modanın kalbi sayılan Fransa başta olmak üzere altı ülkeye de ihracat gerçekleştiriyor. Bünyesinde 70 kişi istihdam eden Ünal Giyim’in sahibi iş adamı Suat Çakır, “Yaptığımız işin gereği sürekli yaratıcı olmak ve modayı takip etmek durumundayız. Sektörümüzde rekabet had safhada. Biz de en iyisini ve en kalitesini üreterek sektörde önemli bir konumdayız” diyor.

ÜRETİMİNİN YÜZDE 80’İNİ İHRAÇ EDİYOR

2009 yılında ihracata ağırlık verdiklerini ifade eden Ünal Konfeksiyonun Yönetim Kurulu Başkanı Suat Çakır, “Şu anda ürettiğimiz ürünlerin yüzde 80’ini altı ülkeye ihracat olarak gönderiyoruz. İhracatımızın yüzde 80’ini ise, Fransa oluşturuyor. Fransa’da Del Papo Couture markasıyla yer alıyoruz. Sadece Fransa’ya yılda 20 bin takım elbise gönderiyoruz. Bu yıl içinde ise, Afrika pazarına ağırlık verdik. Bağlantı kurduğumuz Kongo’ya da bu ay ilk ihracatımızı yapacağız. Afrika pazarını inşallah daha da genişleteceğiz. Projelerimiz o yönde” diye konuştu.

KALİTESİNİ KANITLADI

Yurt dışında Del Papo Couture ve iç pazarda Regular markasıyla ürünlerini tüketiciyle buluşturdukları bilgisini veren Çakır, “Kalitemizi sektörde kanıtlamış durumdayız. Elbette en büyük hedeflerimizden biri de yurt çapında ve hatta dünyada önemli bir marka olabilmek. Ne kadar çok insan benim fabrikamda ekmek yerse ben o kadar çok mutlu oluyorum. Ben başarının tek bir yolu olduğuna inanıyorum; o da çok çalışmak, dürüst olmak, yaptığın işin en iyisini yapmak ve paylaşmak. Gerçekten çok güzel bir ekibimiz var. Allah’a çok şükürler olsun ki; biz kalitemizden asla ödün vermedik ve yaptığımız işte dürüstlüğü hep ön planda tuttuk. İnşallah dedemizden bize miras kalan bu işi, yarınlara çok daha iyi taşıyacağız. Dördüncü kuşağı da bünyemize katarak yolumuza inşallah emin adımlarla devam edeceğiz”  ifadelerini kullandı. 

ünal giyim samsun ekonomi ajansı .suat çakır
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Türk İş Adamlarına Yeni Fırsat
Türk İş Adamlarına Yeni Fırsat
KOBİ'lere 28,5 Milyon Euro
KOBİ'lere 28,5 Milyon Euro